วันจันทร์ที่ 19 ตุลาคม พ.ศ. 2558

GROWTH HACKING

บรรยากาศการประชุม
สโมสรโรตารีบางเขน
วันอังคารที่ ๒๐ ตุลาคม ๒๕๕๘
ณ โรงแรมเซ็นทาราแกรนด์แอทเซ็ททรัลพลาซ่าลาดพร้าว

เหรัญญิก อน.ณรงค์ศักดิ์ โรจนสกุลรายงานสรุปการเงินช่วง ๓ เดือนแรกของปีบริหารปัจจุบัน เสนอให้และยืนยันเป็นมติให้เก็บค่าลงทะเบียนราย ๓ เดือน ๔,๕๐๐ บาทสำหรับสมาชิกทุกท่าน นอกนั้นยังไม่เปลี่ยนแปลง


อน.อาจณรงค์ วรพัฒนไพบูลย์รายงานความคืบหน้าการเข้าร่วมโครงการบริจาคเครื่องฟอกไตร่วมกับสโมสรโรตารีกรุงเทพ พัฒนาการและอีกหลายสโมสรในภาค ๓๓๕๐
อน.ชูพงษ์ ชูครุวงศ์ รายงานความคืบหน้าเรื่องการส่งเยาวชนได้ครอบ ๑๐ คนเพื่อเข้าร่วมการอบรมกิจกรรมรางวัลผู้นำเยาวชนโรตารี และเชิญชวนสมาชิกร่วมส่งเยาวชนในเช้าวันที่ ๒๓ ตุลาคม 

ปฏิคมสโมสร โรแทเรียนปรีดา ศรัณย์ชลแนะนำโรแทเรียนต่างสโมสรและแขกผู้มีเกียรติที่มาเยี่ยมสโมสร





โรแทเรียนวิสาลินี วังวิทยาแนะนำผู้บรรยายพิเศษ


ผู้บรรยายพิเศษ คุณสาธิต จิวังกูรเล่ากรณีศึกษาของบริษัทเกิดใหม่ในโลกยุคดิจิตอล และประสบการณ์ของตนเองที่ทำให้บริษัทต่าง ๆ มียอดขายสูงแบบก้าวกระโดดได้ ด้วยเทคนิคที่เรียกว่า GROWTH HACKING ที่แม้จะมีเป้าหมายในการค้นหาลูกค้าให้กับสินค้าและบริการเช่นเดียวกับการตลาดยุคก่อน  แต่เครื่องมือที่ใช้ทั้งการวิเคราะห์และดำเนินงานทางการตลาด ตลอดจนการส่งเสริมการตลาดเปลี่ยนแปลงไป  และหากใช้ให้ถูกต้องแล้วจะมีประสิทธิภาพดีกว่าการตลาดยุคคไหน ๆ อีกทั้งมีค่าใช้จ่ายที่ถูกมากด้วย


ก่อนและหลังประชุม

LIKE FATHER, LIKE SON


แต่งตัวตามอายุผู้บรรยายพิเศษ  วันนี้หม่อมลดอายุลงมานิดนึง !!

เพชรแท้อีกเม็ดหนึ่งของบางเขน  รอร้องคู่คุณรุ้งนะครับ

สนุก เข้มข้น ทุกอังคาร ที่ สร.บางเขน




DEFINITION of GROWTH HACKING
Growth hacking is a marketing technique developed by technology startups which use creativity, analytical thinking, and social metrics to sell products and gain exposure.[1][2] It can be seen as part of the online marketing ecosystem, as in many cases growth hackers are using techniques such as search engine optimization, website analytics, content marketing and A/B testing. Growth hackers focus on low-cost and innovative alternatives to traditional marketing, e.g. utilizing social media and viral marketing instead of buying advertising through more traditional media such as radio, newspaper, and television.[3] Growth hacking is particularly important for startups, as it allows for a "lean" launch that focuses on "growth first, budgets second."[4][5] Facebook, Twitter, LinkedIn, Airbnb and Dropbox are all companies that use growth hacking techniques.
Profile:
Satit Chivangkur is a ‘Full-Stack Marketer’, ‘Growth-Hacker’ and one of the biggest supporters of Lean Marketing. Just to tip that off, few of his favourite books include: “The Lean Startup” by Eric Ries, “Growth Hacker Marketing” and “Trust me I’m lying” by Ryan Holiday. His professional experiences include: Sales, Marketing, Design, Management, Customer Service and more. He is Analytics and Adwords certified by Google, enjoys designing, reading and tackling issues from different perspectives. However, he has always been committed to improving his most important trait of being a fast-paced learner.
He started his first job as a SEO specialist at ‘Exa Sites’ a digital solution company based in Australia. Soon after joining he was promoted to Project Manager and spent a total of two years before leaving to join ‘Groupon’ in Thailand as a Marketing Consultant. He spent 8 months at ‘Groupon’ then left to pursue his dream to join a start-up called ‘Hipflat’ as Senior Marketing Manager, where the company was still in its infant stages at the time. He's helped the company grow by 260% within the first 6 months and till now continues to find irrational, crazy but effective methods to help grow the company.

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

หมายเหตุ: มีเพียงสมาชิกของบล็อกนี้เท่านั้นที่สามารถแสดงความคิดเห็น